Forat de la Fura

Avenc de 8 metres de fondària prop del Santuari de la Mare de Deu del Far, Susqueda.

Cavitat tectònica estructurada sobre la intersecció de diàclasis de direcció NO-SE i N-S, amb una configuració molt irregular, ple de ressalts i algunes petites galeries secundàries.
  • Municipi: Susqueda
  • Comarca: Selva
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2018-04-13 13:19:14

Circulant per la carretera C-153 un cop arribats al coll de Condreu, ens desviarem en direcció al santuari de la Mare de Deu del Far, en arribar a l'ermita de Santa Anna, seguirem la carretera durant 285 metres més, on de la dreta surt una pista que seguirem durant uns 90 metres, trobarem la cavitat a l'esquerra del camí, quasi davant del Forat del Fusó.

La primera exploració de la que tenim constància, és la realitzada el 1975 pel Grup Espeleològic de Mollet.

1. Borràs, J;Miñarro, JM; Talavera, F.(1982).-”el Baix Empordà, el Gironès, la Selva,l'Osona, el Vallès oriental i el Maresme.” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):140-141. Ed Políglota. Barcelona.
  2. Valles, Jordi de (2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla 0de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):360-361. ECG/FCE.
  • Fitxa actualitzada abril de 2018, coordenades, situació, fotografies i dades, facilitades per Juli Serrano (SIE – CEA) i Francesc Rubinat (ERE – CEC).