Foradades de les Pedritxes

Conegut conjunt de petites cavitats que totalitzen uns 80 m. de recorregut a la Serra de l'Obac.

Conjunt de dotze concavitats a la roca, la majoria d'ells enlairats, que formen un aspecte molt vistós i curiós. Alguns dels forats comuniquen entre ells i formen dos sectors. El de l'esquerra, el més llarg i de fàcil accés, és transitable perfectament sense haver d'ajupir-se. El de la dreta cal enfilar-se per arribar i per circular pel seu interior, cal anar ajupit.
  • Municipi: Matadepera
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2014-02-23 15:49:27

Passat el quilòmetre 6 de la carretera de Terrassa a Mura hi ha la segona entrada de la urbanització les Pedritxes. Cal anar a buscar el carrer de de Dalt fins la cruïlla amb el carrer de la Dauradella, uns metres més endavant per la dreta surt un camí que ens pocs metres ens puja fins un dipòsit d'aigua, per l'esquerra seguirem un camí cap a ponent que s'enfila cap al collet de les Foradades (aquí hi ha un dipòsit d'aigua). Seguint un marcat camí cap a ponent, en pocs minuts s'arriba a la part alta del turó de les Foradades.
També es pot anar des de Can Roure (poc abans del quilòmetre 5 de la mateixa carretera), pujar al collet de Can Roure i a la dreta resseguint la serra de les Pedritxes, anirem cap al turó de Sant Joan i el coll del mateix nom fins arribar per la Moleta al coll de les Foradades (on hi ha el dipòsit d'aigua).

Conegudes des de temps immemorials.
Des de fa més de 40 anys el turó de les Foradades és un lloc molt conegut per diferents generacions d'espeleòlegs del Vallès i de tota l'àrea metropolitana de Barcelona, per realitzar pràctiques exteriors i d'espeleosocors. La paret, d'una alçada que oscil·la entre els 11 i 12 metres, té diferents vies per realitzar tota mena de maniobres habituals en l'exploració subterrània.

topo 0: Foradades de les Pedritxes
topo 1: Foradades de les Pedritxes

foto 0: Foradades de les Pedritxes
foto 1: Foradades de les Pedritxes

1. Vives, Salvador (1981).- “Les Foradades de les Pedritxes”. SIS (8): 31-34 / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (23): 271-274. Terrassa
  • Fotografies extretes del blog: trailsantllorenc (de Lluís R. Hernández, Matadepera)