Font del Càntir

Petita cova de 18 metres de recorregut a Rellinars.

Aquesta cova s'obre en un estrat de gresos, situat aquest per sota dels conglomerats, s'aprecia que en algun moment de la seva història va ser excavada parcialment per al seu aprofitament com habitacle, a partir de l'espai existent entre els sediments, (aportats molt probablement per la propera riera) i l'estrat de gresos.
La boca de 2,65x2,39 metres dóna accés a una galeria on als 3 metres trobem una pila que recull l'aigua d'un degotall. Dos metres més endavant trobem un graó de 0,40 metres d'alt i la galeria s'eixampla fins als 5 metres, mentre l'alçada baixa fins a 1'70 metres, la galeria segueix 5 metres més però l'alçada va disminuint progressivament fins a quedar tant sols un espai en alçada de 0,44 metres, encara es poden recórrer uns 8 metres més fins a fer-se impracticable.
  • Municipi: Rellinars
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2013-02-14 15:29:48

Des de Rellinars, seguirem la carretera B-122 en direcció a Castellbell, 135 metres abans d'arribar al quilòmetre 17, ens desviarem a la dreta passant per les Codines per dirigir-nos cap a Sant Felip Neri, abans però trobarem el torrent de l'Esbarzer, seguirem la pista que puja paral·lel al torrent, de seguida trobarem una cruïlla en que seguirem pel camí del mig, aquest camí creua el torrent en un parell d'ocasions, més endavant trobem una altra cruïlla en el punt en que el camí fa un gir de 180º a la dreta , cal seguir a la dreta i tornar a creuar el torrent que a partir d'aquest punt agafa el nom de Casajoana, aviat trobarem una resclosa amb un petit embassament a la nostra esquerra, 200 metres més endavant trobarem una cruïlla, seguirem el camí de l'esquerra que en 215 metres ens portarà fins la boca de la cova.

A pesar de ser força coneguda en l'àmbit excursionista, no es coneix cap referència espeleològica sobre aquesta cova. El nom de font, és un eufemisme, ja que no ni ha cap de font a la cova, tant sols es tracta d'un petit degotall.
Als 3 metres de l'entrada trobem una pila feta amb pedres on a la part superior hi ha una pica d'aigua que recull un degotall del sostre, en aquest degotall, se li ha posat amb ciment la part superior d'un càntir girat del revés, per tal de canalitzar el degotall cap a la pica; d'aquí li ve el nom a la cova.