Esquerda Nº7 del Mas de les Fonts

Esquerda de 11 metres de fondària a Vallirana

Té dues entrades amples connectades mitjançant petits ressalts, la llum exterior arriba a tot l'avenc.
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2021-03-14 16:18:27

Cal agafar la pista que surt del Pla d'Ardenya en direcció a la Serra del Mas i el Sotarro, en arribar a la primera cruïlla cal seguir per la de l'esquerra, quan ja pràcticament s'acaba la pujada i la pista gira cap a la dreta en direcció a la dolina de la serra del Mas, haurem de desviar-nos cap a l'esquerra en direcció a la cinglera, abans d'arribar-hi trobarem una esquerda que ens barra el pas, seguint-la tant a la dreta com a l'esquerra anirem trobant els diferents números que se li han donat a l'Esquerda del Mas de les Fonts. Aquesta està situada cap a la dreta, és la darrera de totes les esquerdes, està després de l'Esquerda nº 3 (SM-8/9 el SM-10 queda desplaçat a l'Oest).

A finals dels anys 70s l'ERE del CEC, exploren les diverses esquerdes de la zona de les Esquerdes del Mas de les Fonts i les citen com Penya Esquerdada amb diferents números per identificar-les, en aquest cas aquesta no la van arribar a explorar. Aquesta esquerda és la situada més al Sud de totes.
Membres del SEO-CE Vallirana l'exploren i topografien el 20 d'octubre de 1996 anomenant-la amb les sigles SM-11 i també Penya esquerdada 11, aquesta esquerda s'ha optat per citar-la amb el nº 7 per una qüestió de continuïtat i coherència, ja que al final havien acabat barrejant els números de les esquerdes amb els números dels “SM”, fent de tot plegat una cosa poc entenedora.

topo 0: Esquerda Nº7 del Mas de les Fonts
topo 1: Esquerda Nº7 del Mas de les Fonts
topo 2: Esquerda Nº7 del Mas de les Fonts

foto 0: Esquerda Nº7 del Mas de les Fonts
foto 1: Esquerda Nº7 del Mas de les Fonts
foto 2: Esquerda Nº7 del Mas de les Fonts

1. Amenós, Toni.(1980).-“Esquerda del Mas de les Fonts”. Espeleòleg (30): 679-684.
  2. SEO del CE Vallirana. (2001).-“Les Esquerdes del Mas de les Fonts” Ardenya (1):1-7. Vallirana.
  3. Rubinat Aumedes, Francesc (2004).- “Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie (Monogràfic):1-117. SIE del CE Àliga. Barcelona.
  4. Valles, Jordi de (2017).-”Baix Llobregat” Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.6):1-468. EC Gràcia/FCE.
  • Situació, coordenades i fotografies facilitades per Montse Roca i Juli Serrano (SIE-CEA), març de 2021.