Coveta Nº3 de la Serra de la Costa

Petita cova sota el puig de la Perdiu, a Vallcarca, Garraf.

La cavitat més interessant de les tres, també es tracta d'un cau de guineus. Aquesta cova està molt erosionada. Consta de dues boques principals. La primera que trobem, d'uns 2 m d'amplada per 1,5 m d'alçada, ens porta 2,5 m després a una primera sala-dormitori on es veuen un parell de “llits” típics de guineu, i deposicions recents d'aquests animals. A l'esquerra, una petita gatera comunica amb la segona boca. Al fons a l'esquerra accedim a una altra sala per un R-1. Aquesta sala de pla inclinat, té més “llits” de guineu. A la nostra dreta hi ha dos conductes més que fineixen 3 m després. Al fons a l'esquerra hi ha una gatera descendent d'uns 2,5 m.
Un petit foradet per on s'escola la llum de l'exterior ens indica una comunicació amb la segona boca.
A l'esquerra hi ha un passadís que ens condueix a la segona boca, també amb aparença balmada. Aquesta boca té uns 2,5 m d'amplada per 1,25 m d'alçada.
  • Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2021-02-13 11:32:37

Per la carretera C-31 de les costes de Garraf arribarem a Vallcarca i accedirem a la fàbrica de ciment pel camí d'en Fradera després de passar per sota les vies del tren.
Passada la fàbrica d'Uniland Cementera, SA (Grup FCC), ens dirigirem a Campdàsens passant per sota l'autopista C-32, seguint la riera de Vallcarca. Passarem la subestació elèctrica i deixarem la pedrera a l'esquerra per tornar a passar sota la C-32 i enfilar-nos per l'estreta carretera que puja a ca l'Amell.
Passat l'últim revolt i, molt abans de l'esmentada masia, a la dreta podem estacionar els cotxes.
Ens dirigirem a peu cap al puig de la Perdiu, per un terreny força embardissat i sense camí. A la pinera del turó trobarem restes de murs de pedra seca d'antics bancals. Aquí girarem cap a la dreta per anar a buscar un baixador que ens situï a peu de cinglera.
Situats en aquesta cinglera anirem resseguint-la per la dreta i trobarem les tres covetes.

Les tres covetes de la Serra de la Costa havien restat inèdites en els catàlegs espeleològics del Garraf fins que el març de 2010 foren localitzades i catalogades per membres del Grup d'Espeleologia de Badalona.

topo 0: Coveta Nº3 de la Serra de la Costa

foto 0: Coveta Nº3 de la Serra de la Costa

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 9-11-2020. Dades: Enric Porcel (GEB)