Coves del Salt de l'infern

Dues petites surgències fossilitzades a la riera Blanca (Centelles)

La cova 1 és un petit conducte d'erosió de 3 metres de longitud i una amplada de 60 cm que actuà com a surgència càrstica. La cova 2 la forma una galeria de 6 metres de longitud amb una alçada màxima de 3 metres, la boca té una amplada d'1,40 metres, la galeria va minvant fins a tornar-se impracticable, tractant-se, també, d'una antiga forma d'emissió càrstica.
  • Municipi: Centelles
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Plana de Vic, la
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2018-10-25 15:17:37

Des del poble de Centelles hem d'agafar la pista que ens porta al molí de la Llavina, una vegada arribats el deixarem a la nostra esquerra i continuarem per la pista que puja paral·lela a la riera fins que arribem a la casa de la Crosella, aquí deixarem el cotxe, per descendir al llit de la torrentera a traves d'un corriol que baixa al sot del salt de l’Infern, just quan comença la baixada forta trobarem a l'esquerra del camí la primera cova, la segona cova la trobem just a sota del Salt de l'Infern en un racó a la dreta del sot.

Les úniques dades que es coneixen són les realitzades per membres del GE Badalona i EC Barcelonès que les van visitar el dia 1-11-2017 tot fent el corresponent treball de catalogació.

topo 0: Coves del Salt de l'infern

foto 0: Coves del Salt de l'infern
foto 1: Coves del Salt de l'infern
foto 2: Coves del Salt de l'infern

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 29-8-2018. Dades: J. Cuenca (GE Badalona) i F. Cardona (EC Barcelonès)