Coves de la Riera de Pontons

Conjunt de tres petites coves a la riera de Pontons

La cavitat més gran és la cova A, amb una boca de 10 metres d'amplada, 4 d'alçada i 8 metres de fons, amb el terra ocupat per blocs. Immediatament a l'esquerra trobem la més petita de les coves, la cova C, de 3 metres de fons. La cova B està situada a uns 25 metres a la dreta, enlairada uns 4 metres sobre el terra i d'accés un xic complicat per la vegetació; la boca té una alçada de 4 metres, 3 d'alçada i 5 metres de fondària.
  • Municipi: Pontons
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2016-09-24 14:52:12

Des de Pontons cal agafar la carretera BV-2441 en direcció Santes Creus. Al km 11,100 surt a la dreta un camí que baixa fins a la riera i la font de la Gatelleta, on cal deixar el cotxe. Seguirem a peu en direcció NO poc mes de 100 metres entre el bosc i sense camí fins a trobar una tartera que cal remuntar i des d'on ja veurem les coves.

Conegudes des de temps immemorials per la gent de Pontons com les Coves Roges.
Les primeres dades les proporcionen membres de la SIRE – UEC que les visiten a finals d'agost del 1979. Membres del GE Badalona i de l'EC Gràcia les visiten a finals de juliol del 2013 i actualitzen la fitxa de les cavitats.

topo 0: Coves de la Riera de Pontons
topo 1: Coves de la Riera de Pontons

foto 0: Coves de la Riera de Pontons
foto 1: Coves de la Riera de Pontons
foto 2: Coves de la Riera de Pontons

1. Aymamí, G. (1985).- "Contribució al coneixement espeleològic de l'Alt Penedès (2ª nota)" Excursionisme (120):12-16. Unió Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  1. Aymamí, G.; Pallarès, J. (1994).- "El fenomen troglodític al Gran Penedès" Miscel·lània Penedesenca (18):103-112. Institut d'Estudis Penedesencs.
  • Actualització de dades, coordenades, topografies i fotografies extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 20-12-2013.