Cova Nº2 de Bestral

Cova de 37 metres de recorregut a Margalef (Montsant).

Es tracta d'una esquerda amb una amplada mitja que no arriba al metre i amb una alçada d'uns 15 metres, la planta és sinuosa, amb pujades i baixades al llarg de 37 metres de recorregut.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2017-04-29 16:17:55

Des de l'ermita de la Foia surt una pista que es dirigeix al collet del Ros que està tancada, a l'alçada del cadenat seguirem a l'esquerra per un sender que remunta fins enllaçar novament amb la pista. En arribar al collet del Ros seguirem a l'esquerra per un sender que ens durà fins el mas Serrador, (no es tracta d'un mas, si no d'un abric obrat), en aquest punt seguirem a la dreta en direcció E, per un sender on de seguida trobarem un ressalt de roca força inclinat, que en cas d'estar el terreny mullat és aconsellable posar-hi un tros de corda, de seguida deixarem el sender i ens desviarem a la dreta per un corriol força desdibuixat, el qual va seguint una antiga feixa de conreu. El corriol acaba als pocs metres davant d'una espessor de vegetació, entre mig d'aquesta hi ha un pas en direcció a la paret que ens dóna accés a la cova de Bestral, passarem per l'interior d'aquesta, ja que està murada, i sortirem per l'altre costat de la paret, seguirem la paret del cingle cap a l'O, durant 23 metres, on trobarem l'entrada a la cova de Bestral nº 2.

Explorat l'any 1968 per la SIRE-UEC de SANTS.

1. Borrás, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1984).-”el baix camp, el priorat i la ribera d'ebre”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.7): 175-177 . Ed. Políglota. Barcelona.
  • Actualització de coordenades situació i fotografies, abril de 2017 per l'equip d'espeleoíndex.