Cova Nº1 de l'Oliver

Coneguda i àmplia balma a Margalef (Priorat)

Es tracta d'una balma de 83 m d'amplada, per una fondària màxima de 15 m i una alçada de 5 m, amb el terra força horitzontal. Al sector central podem destacar uns blocs despresos del sostre i un gran bloc al sector O.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2019-06-30 14:56:36

Des de Margalef agafem la T-713 en direcció la Bisbal de Falset. Al km 9, després de la corba i passat el pont de les Joveres trobarem a la nostra esquerra una pista que baixa cap al riu de Montsant. La seguirem i al cap d'uns 200 m, abans de creuar el riu, trobarem la cova a la nostra dreta.

Coneguda de temps immemorials.

1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F. (1984).- Catàleg espeleològic de Catalunya. Vol. 7 (el Baix Camp, el Priorat i la Ribera d'Ebre. Políglota: 283 pp. Barcelona.
  1. Ferraté, J. (1918).- Espeleologia de les comarques tarragonines. 133 pp. Agrupació Excursionista de Reus.
  • Totes les dades, coordenades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 8-4-2019