Cova dels Tres Cercles

Ínfima coveta en granit a Montcabrer (Maresme)

Petita cova d'únicament 4 metres de recorregut, la boca és triangular de 1,30 metres d'alçada per 2,40 d'amplada, feta a expenses de dos blocs de granit. El terra esta format per sauló i branquillons.
L'única galeria és lleugerament descendent acabant en un petit cau a 1 metre de fondària.
A la part dreta de la cavitat, al terra podem observar una interessant inscultura, probablement de l'edat del bronze, que dóna nom a la cova.
  • Municipi: Cabrera de Mar
  • Comarca: Maresme
  • Unitat: Corredor, el - Sant Mateu
  • Litologia: Granits
  • Última revisió: 2014-10-17 12:53:01

Anirem cap a Cabrils per la BV-5022, aproximadament pels volts del kilòmetre 3 girarem a la dreta i pujarem per la urbanització de Can Tolrà, direcció NE, per anar a buscar el camí que porta a la Font Picant i el castell de Burriac.
Només deixar l'últim carrer de la urbanització arribem a un collet on deixarem l'automòbil i pujarem per un camí marcat en direcció al turó de l'Infern, lloc conegut per ser on es penjava a la forca als malfactors de la contrada. Deixarem aquest indret a la nostra esquerra i continuarem cap a unes antenes per finalment arribar al cim del Montcabrer, excel·lent mirador del Maresme i Barcelonès Nord. Des d'ací davallarem amb una mica de dificultat, per l'esquerra de l'espantosa creu de ferro, per arribar una vintena de metres per sota a la cova de les Tres Cercles ubicada entre els gran blocs granítics.

A partir de la lectura d'unes monografies de caràcter local, membres del GE Badalona la localitzen a la zona de Montcabrer i la visiten i topografien el novembre del 2013.

topo 0: Cova dels Tres Cercles

foto 0: Cova dels Tres Cercles
foto 1: Cova dels Tres Cercles
foto 2: Cova dels Tres Cercles

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (gestionat per Jordi de Valles) (apunt del 10 de novembre del 2013.