Espeleo World

Cova dels Picons

Petita cova d'uns 12 m. de recorregut a Pontons

Petita cova estructurada en una diàclasi de direcció NE-SO. Presenta una petita sala d'entrada a la que segueix una estreta galeria que als pocs metres es fa impenetrable.
En les excavacions realitzades s'hi ha trobat ceràmica de tipus Argàric, així com dos arcs en espiral d'or.

• Municipi: Pontons
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2016-11-11 14:24:48

Des de Pontons cal seguir la carretera BV-2441 (direcció a Santes Creus) i al poc, en el km. 11,500, cal prendre la pista a la dreta que porta a Cal Pontonet, a uns 300 metres abans d'arribar s'ha de seguir un camí a l'esquerra que duu a Can Solans i en arribar a la font del Camí, seguir cap al SE i pel costat d'uns camps ja es divisa la cavitat.
Coordenades de molt poca fiabilitat i situació poc entenedora per a la seva localització. Alguns dels topònims indicats per l'autor de la fitxa no hem pogut trobar-los ni en els mapes antics ni en els més actuals.

Coneguda des de temps remots per la gent de la zona. Les úniques dades que es coneixen són les donades per membres de la SIRE – UEC Sants que la van visitar l'agost del 1979.
Citada breument en un article de la revista Ampurias V (1943), on diuen que havia estat excavada per Esteve Rexach i on va trobar diferents fracments de ceràmica argàrica, una destral de basalt i dues notables espirals d'or (possiblement utilitzades com arracades).

Topos

topo Cova dels Picons

Media

Biblio

1. Aymamí, G. (1985).- “Contribució al coneixement espeleològic de l'Alt Penedès (4ª nota)”. Excursionisme (124): 30-31. Unió Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  2. Pinta Rodriguez, Jordi Ll. de la (1983).-"Repertori de cavitats d'interès Arqueològic de la provincia de Barcelona". Exploracions (7):20. EC Gràcia. Barcelona.
    • Actualització de la fitxa el novembre de 2016 amb dades aportades per Federico de la Vega.