Cova dels Lladres

Ínfima cova de 7 metres de recorregut a Santa Cristina d'Aro.

La galeria forma una cambra arrodonida de 7 m de llarg per 6 m d'ampla, el sostre és molt irregular, les mesures de l'entrada són 1,80 m per 1,50 m.
La cavitat es troba en materials granítics, és probable que hi hagués un filó de quars, al desaparèixer aquest material (probablement per l'extracció d'aquest) hi ha quedat l'espai que forma la cova.
  • Municipi: Santa Cristina d'Aro
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Gavarres, les
  • Litologia: Granits
  • Última revisió: 2016-04-22 12:27:17

Des de Sant Feliu de Guíxols per la carretera GIV-6821 passat el km 38 agafarem una pista a la dreta. Hem d'arribar a l'encreuament de pista que arriba a Sant Baldiri, nosaltres continuem per la mateixa pista fins la primera corba tancada, aquí deixarem el cotxe. Agafarem un corriol a l'esquerra que ens portarà a un mirador de cara al mar, just a sota es troba la cova dels Lladres.

Coneguda des de temps immemorial. La cova actualment (2016), és utilitzada com a lloc de meditació d'un lama tibetà resident a Sant Feliu, a l'interior hi té un jaç i diversos estris.

topo 0: Cova dels Lladres
topo 1: Cova dels Lladres

foto 0: Cova dels Lladres
foto 1: Cova dels Lladres
foto 2: Cova dels Lladres
foto 3: Cova dels Lladres

1. Cruañas, Luis Esteva.(1958).-”Prehistoria de la comarca guixolense”. Annals Ins. Est. Gironins (12):1-72.
  2. Valles, Jordi de.(2010).-”Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Osona, Pla de l'Estany, Selva”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.4):147-148. EC Gràcia/FCE.
  • Coordenades, situació, descripció, topografia i fotografies extretes del web del Grup Espeleològic de Badalona (www.geb.cat). Post del dia 10/12/2015. Fitxa realitzada per Josep Cuenca i fotografies de Francesc X. Samarra.