Cova del Solà del Pep

Cova prehistòrica a l'Hospitalet de l'Infant.

Una àmplia boca de 19x7 metres dóna accés un cop superat un petit ressalt a una galeria de 10 metres de recorregut, aquesta es troba dividida en el seu inici, en els laterals de la part balmada hi trobem dos petits conductes. El recorregut total és de 22 metres, amb un desnivell de +4 metres.
  • Municipi: Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Muntanyes de Vandellós - Tivissa
  • Última revisió: 2019-07-06 15:25:45

A la carretera N-340, anant de l'Hospitalet de l'Infant a la central nuclear de Vandellòs, a l'alçada del quilòmetre 1.125,500 del costat dret surt una pista que de seguida creua per sobre l'autopista AP-7, un cop creuada segueix paral·lela a aquesta i llavors creua l'autovia A-7, un cop creuada seguim la pista a la dreta que segueix paral·lela a l'autovia, quan arribem a la cinquena desviació que trobarem a l'esquerra, seguirem la pista fins arribar a un punt en que la pista està cimentada i passa pel mig d'unes terrasses de conreu, amb garrofers a l'esquerra i oliveres a la dreta, quan acaba la pista cimentada cal seguir a peu per la pista totalment malmesa que es dirigeix a les torres elèctriques, després de 250 metres quan la pista gira a l'esquerra, del costat dret surt un corriol fitat que en un recorregut de 190 metres ens situa a la cavitat.

Coneguda des de temps immemorials.
El 1934 Salvador Vilaseca realitzà l'única intervenció coneguda en aquest jaciment.

topo 0: Cova del Solà del Pep

foto 6: Cova del Solà del Pep
foto 7: Cova del Solà del Pep
foto 8: Cova del Solà del Pep

1. Bosch Gimpera, P. (1944).-El poblamiento antiguo y la formación de los pueblos de España. México.
  2. Vilaseca Anguera, S.(1937).”La cova del Solà del Pep de l'Hospitalet de l'Infant (Terme de Vandellòs)”. Butlletí del Centre Excursionista de Catalunya (510):253-259. Barcelona.
  3. Vilaseca Anguera, S.(1950).-”Las industrias del Silex tarraconense. Premio Antonio de Nebrija”. Consejo superior de investigaciones científicas. Instituto Rodrigo Caro. Pp 256+2 mapas. Madrid.
  4. Vilaseca Anguera, S.(1973).-”Reus y su entorno en la Prehistoria I-II” Asociación de Estudios Reusenses (vol.I):1-286, (vol.II):174 figures + CXLIV laminas. Reus.
  • Coordenades, topografia, fotos i dades facilitades per Francesc Rubinat (ERE-CEC).