Cova del Sac de Gemecs

Petita cova de 28 metres de recorregut a Odèn.

Té una boca de 0,50x1 metre, un cop a l'interior, la galeria agafa fins un metre d'alçada, però a partir dels 6 metres la galeria torna a baixar i cal anar arrossegant-se fins el final.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2014-02-27 16:01:29

Des del llogaret de Canalda i des de cal Reguer, baixarem pel camí fins arribar a una gran i esplèndida roureda. Buscarem un corriol abandonat que baixa pel mig dels roures per la costa en direcció E, fins a sortir sobre un morro de roca des d'on podrem observar una bona vista de la rasa de Canalda i la riera de Canalda en el punt on conflueixen.
Acabarem de baixar fins la rasa seguint el corriol en direcció N, i que ara està més marcat que el tram anterior. Travessarem la rasa i a uns 5 metres amunt trobarem una bona font. Des d'aquí seguirem pujant la costa fins la carena i ens trobarem al mig de la rasa i la riera de Canalda. Des d'aquest punt anirem baixant per la carena una mica cap a la dreta en direcció S, i un cop al cingle on s'ajunten les dos rieres, anirem cap a l'esquerra i tapada per una alzina trobarem la cova. Des de la boca es veu la cova de la Guineu.
Coordenades a revisar i sense gens de precisió.

La primera exploració fou realitzada el 18 de juny de 1994 per Salvador Codina, Joan Borès i Joan Segués del Centre Excursionista del Solsonès.
La cova és aprofitada com a cau de Toixons i Guineus.

topo 0: Cova del Sac de Gemecs

1. Codina, Salvador.(1996).- “Cova del Sac de Xamecs” Corriol (102):9-10. CE Solsonès.
  2. Valles, Jordi de (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell,Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.2):341. EC Gràcia – FCE.