Cova del Batllet

Petita cova de 10 m. de recorregut vora la Mola de Colldejou

Una boca rodona d'uns 0,80 metres de diàmetre ens aboca a un ressalt de -1,40 metres que ens deixa a una petita saleta de 0,40 metres d'alçada. Avançarem uns 4 metres per una estreta galeria amb blocs inestables fins a arribar a un altre petit ressalt que ens deixa a la sala final, d'un 3 x 3 metres, amb un bloc al centre, i un pouet a l'esquerra que baixa diaclasat entre blocs, però que sense desobstrucció no és factible al pas de l'explorador. La fondària màxima a aquesta sala dóna uns minsos -3 metres.
  • Municipi: Colldejou
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Serra de Llaberia - Colldejou
  • Última revisió: 2016-05-28 15:51:44

Des de la carretera TV-3223, entre les poblacions de la Torre de Fontaubella i Colldejou, arribarem al coll Roig, lloc on aparcarem els automòbils per anar a agafar el GR7-3 direcció a la Mola de Colldejou. Anirem pujant per Les Tossetes una zona emboscada, passarem una línia d'AT i deixarem a la dreta el corral del Batllet, una mica més amunt a la zona dels pins biguers del Polvorer el camí passa entremig de dos corrals enrunats, continuem pujant i a la nostra esquerra, i a la vora del camí, trobem fàcilment la boca rodona d'aquesta cavitat, després d'uns 15 minuts de passejada, i just abans de començar a pujar per la canal del Batllet.

Cavitat possiblement d'apertura recent, ja que malgrat estar al costat del GR de pujada a la Mola de Colldejou, no estava encara ressenyada. Els membres del GEB Josep Cuenca, Xavier Samarra i Anna Ruiz en les seves habituals prospeccions el van localitzar, per més tard, un nombrós equip d'exploradors (GEB-GIEM/BIOSP-GREC) van anar l'1 de juny de 2014 a fer la fitxa corresponent, tot aprofitant les tasques de catalogació i recerca biospeleològica que feien pels voltants.

topo 0: Cova del Batllet

foto 0: Cova del Batllet
foto 1: Cova del Batllet

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 5-7-2014