Cova de Sant Pau

Cova de 19 metres de recorregut a Sant Pau d'Ordal (Subirats).

Es tracta d'una cova rectilínia de 19,5 metres de recorregut i de sostre baix, està estructurada sobre un pla d'estratificació, trobant a 3,50 i a 7,50 metres de l'entrada tres petits conductes colmatats per sediments.
  • Municipi: Subirats
  • Comarca: Alt Penedès
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

En el terme municipal de Subirats, des de la carretera N-340, en arribar a aquest nucli agafarem pel primer carrer que trobem a la dreta (carrer de Can Rosell), al final d'aquest on s'acaben les cases seguirem a la dreta, al cap d'uns 40 metres seguirem la pista a l'esquerra, al cap de 70 metres arribarem a una esplanada d'on surten diverses pistes, agafarem la de la dreta que es dirigeix a can Mata del Racó, a la muntanya immediatament superior a la casa, es troba una falla que posa en contacte les calcàries amb les margues subjacents, el salt d'aquesta falla és d'uns 10 metres, en el llavi superior trobem la boca de la cova amagada per una figuera que ha crescut des d'uns 2 metres de l'interior de la cova.
Coordenades de dubtosa fiabilitat.

La primera exploració de la que es té constància és la realitzada per membres de la desapareguda SIRE de la Unió Excursionista de Catalunya (Horta), realitzada el 18 de juliol de 1969.

1. Lagar, A.; Salvadó, M.; Soriano, J.(1975).-”Cavidades del Penedès (8ª nota). Sant Pau d'Ordal” Senderos (195):26-30. UEC. Barcelona.
  2. Rubinat Aumedes, Francesc.(1984).-”Catàleg Espeleològic del Massís de Garraf. Unitat Septentrional. Sectors 09-11-13-14”. Gours (10):19-73. Foment Martinenc. Barcelona.