Espeleo World

Cova de la Font del Molinot

Petita cova d'interès arqueològic a Pontons (Alt Penedès)

La boca, de 2 metres d'amplada i una alçada d'1,5 metres dóna a un ressalt de 0,7 metres que es pot evitar per la dreta. L'interior està format per una sala ovalada de 7 x 6 metres i una alçada màxima de 2,2 metres amb el terra totalment cobert de petits blocs. Del NE surt una petita ramificació que finalitza als 5 metres.

• Municipi: Pontons
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2017-05-31 02:46:54

Des de Pontons agafarem el carrer dels Cups i seguirem pel carrer Major, en direcció a l'ajuntament; tot just abans d'arribar a l'ajuntament girarem a l'esquerra fins a creuar la riera de Pontons. Aquí girarem a l'esquerra, pel costat del Molí de la Senyora, i seguirem durant 700 metres fins a un lloc on la pista forma una mena de placeta d'on surten quatre continuacions (una d'elles és la pista per la qual hem vingut). Des d'aquí seguirem a peu per la pista situada més al NO. Després de caminar uns 40 metres, girarem a la dreta i ara, sense camí definit, remuntarem en direcció N fins a trobar la cova, que està situada a 35 metres per sobre de la pista.

Coneguda des de temps remots. Cova sepulcral excavada a partir del 1964 i que presenta interessant material ceràmic i lític que va, des del neolític fins a l'ibèric i tardo-romà.

Topos

topo Cova de la Font del Molinottopo Cova de la Font del Molinot

Media

foto Cova de la Font del Molinotfoto Cova de la Font del Molinotfoto Cova de la Font del Molinot

Biblio

1. Aymamí, G: (1985).- “Contribució al coneixement espeleològic de l'Alt Penedès (2ª nota)”. Excursionisme (120): 12-16. Unió Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  • Revisió de fitxa, de coordenades, topografia (2017) i fotografies, extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 25 d'abril del 2017.