Cova de la Font del Molinot

Petita cova d'interès arqueològic a Pontons (Alt Penedès)

La boca, de 2 metres d'amplada i una alçada d'1,5 metres dóna a un ressalt de 0,7 metres que es pot evitar per la dreta. L'interior està format per una sala ovalada de 7 x 6 metres i una alçada màxima de 2,2 metres amb el terra totalment cobert de petits blocs. Del NE surt una petita ramificació que finalitza als 5 metres.
  • Municipi: Pontons
  • Comarca: Alt Penedès
  • Unitat: Alt Penedès, l'
  • Última revisió: 2017-05-31 02:46:54

Des de Pontons agafarem el carrer dels Cups i seguirem pel carrer Major, en direcció a l'ajuntament; tot just abans d'arribar a l'ajuntament girarem a l'esquerra fins a creuar la riera de Pontons. Aquí girarem a l'esquerra, pel costat del Molí de la Senyora, i seguirem durant 700 metres fins a un lloc on la pista forma una mena de placeta d'on surten quatre continuacions (una d'elles és la pista per la qual hem vingut). Des d'aquí seguirem a peu per la pista situada més al NO. Després de caminar uns 40 metres, girarem a la dreta i ara, sense camí definit, remuntarem en direcció N fins a trobar la cova, que està situada a 35 metres per sobre de la pista.

Coneguda des de temps remots. Cova sepulcral excavada a partir del 1964 i que presenta interessant material ceràmic i lític que va, des del neolític fins a l'ibèric i tardo-romà.

topo 0: Cova de la Font del Molinot
topo 1: Cova de la Font del Molinot

foto 0: Cova de la Font del Molinot
foto 1: Cova de la Font del Molinot
foto 2: Cova de la Font del Molinot

1. Aymamí, G: (1985).- “Contribució al coneixement espeleològic de l'Alt Penedès (2ª nota)”. Excursionisme (120): 12-16. Unió Excursionista de Catalunya. Barcelona.
  • Revisió de fitxa, de coordenades, topografia (2017) i fotografies, extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 25 d'abril del 2017.