Cova de l'Emparrosana

Cova 14 metres de recorregut a Tavertet.

Es tracta d'una esquerda de poc més de 0,5 metres d'amplada i 6 metres d'alçada. Després d'una rampa de 5 metres la cavitat ens divideix en dues parts, per un costat una acumulació de blocs formen un pouet de 2,6 metres, al que segueix una rampa de blocs, fins a fer-se impenetrable, trobant aquí el punt de màxima penetració. Per l'altre costat l'esquerda es va estrenyent fins a fer-se impenetrable als 3 metres.
  • Municipi: Tavertet
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Cabrerès, el
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2017-12-04 12:14:50

Des del km 6,730 de la carretera BV-5207, on comença la pista (tancada amb un cadenat) que porta al Noguer, agafarem un camí que surt uns 30 metres abans, que va planejant, paral·lel a la carretera. Al cap de poc més de 100 metres el camí guanya alçada i de seguida arribem a la balma de la Corbera Vella. Des de la balma seguirem ara per l'esquerra, entrarem en un bosc ombrívol i als 50 metres trobarem a la dreta la balma del Secall. Des de la balma del Secall cal continuar uns 60 metres, fins a trobar una canal que puja a dalt del cingle de Corbera. La cavitat es troba a la paret de l'esquerra, una mica abans de l'inici de la pujada.

La primera referència coneguda d'aquesta cavitat, és de l'exploració realitzada pel GE Mollet el 1980.

1. Borràs, J;Miñarro, JM; Talavera, F.(1982).-”el Baix Empordà, el Gironès, la Selva,l'Osona, el Vallès oriental i el Maresme.” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):219-221. Ed Políglota. Barcelona.
  • Dades extretes del blog (cavitatsdecatalunya.blogspot.com.es) de Jordi de Valles, post del dia 10-10-2015. Text i fotografies de Jordi de Valles i Jaume Ferreres (ECG).