Cova de l'Angerra

Petita cova vora les Roques d'en Benet (Horta de Sant Joan)

La cova de l'Angerra és un antic conducte càrstic que serví de lloc de cleda i habitació.
L'accés balmat presenta les restes d'un mur de pedra seca que possiblement fou utilitzat com a cleda per a ramats. A continuació un nou mur que fa d’entrada de la cova que serví d'habitacle, doncs, aquest mur, l'abundant sutge a les parets i al sostre, i la captació i emmagatzemament d'aigua a l’interior, semblen indicar la utilització de la cova com habitació. Aquí comença la galeria que té unes dimensions de 6 metres d'alt per 4,50 metres d'ampla. A continuació trobem un primer tram de galeria de 13 metres de longitud, amb 3 metres d'amplada i 2,90 metres d'alçada, que ens porta a una petita rampa, de +1 metre, on baixa el sostre. La galeria continua amb unes dimensions d'1,80 metres d'alt i 2 metres d'ampla, aquí veiem una estalagmita d'1 metre de diàmetre amb una concavitat central que recull l'aigua d'un petit degotall provinent del sostre, és el lloc de la cova on trobem desenvolupat el procés litogènic, al final d'aquesta galeria el sostre baixa fins uns 60 cm, passat aquest punt trobem una saleta de 3,50 metres d'amplada per 1 metre d'alçada on finalitza la cova amb un recorregut total de 30 metres.
  • Municipi: Horta de Sant Joan
  • Comarca: Terra Alta
  • Unitat: Port, el
  • Última revisió: 2019-01-28 16:03:24

Sortirem des d'Horta de Sant Joan direcció Vall–de-roures i a poc més d'1 km abans d'una gasolinera, agafarem un desviament a l'esquerra direcció al Parc Natural dels Ports, seguirem fins a trobar un mirador, a poc més de 5 km trobarem el següent desviament a l'esquerra que puja a la part alta de la muntanya, és el que hem d'agafar, el de la dreta ens porta a l'àrea recreativa de la Franqueta, cal seguir endavant per la pista que rodeja el castell de les roques d’en Benet direcció al coll de Membrado, deixarem una desviació a l'esquerra, i seguirem la pista de la dreta fins que trobarem una fita de pedres a l'esquerra que ens indica el camí normal per pujar a les roques d’en Benet, aquest es el camí que hem d’agafar, el corriol puja entre el bosc fins que creua una pedrera però enseguida ens condueix a les primeres parets rocoses on trobarem una gran balma ben visible, sota de la paret s'obre la boca de la cova darrera d'un mur de pedra seca.

Coneguda des de temps remots, encara que no consta als catàlegs espeleològics. Surt ressenyada a wikiloc i altres pàgines de contingut excursionista.
Visitada el 3-12-2018 per membres del GE Badalona que van fer els treballs de catalogació.

topo 0: Cova de l'Angerra

foto 0: Cova de l'Angerra
foto 1: Cova de l'Angerra
foto 2: Cova de l'Angerra
foto 3: Cova de l'Angerra
foto 4: Cova de l'Angerra
foto 5: Cova de l'Angerra

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 17-12-2018. Dades: A. Ruiz, H. Cuenca, T. Navio i J. Cuenca (GE Badalona)