Cova de Can Rigol Nº1

Cova de 58 metres de recorregut a Cervelló.

L'entrada és un enfonsament degut al règim d'explotació de la pedrera, la boca de secció circular ens introdueix en una amplia sala plena de blocs, si seguim recte baixarem uns dos metres fins arribar a un punt en que el terra i el sostre s'uneixen, en la banda esquerra una gran profusió de litogènesi impedeix la continuació per aquest costat de la cova. Situats de nou a la sala per l'esquerra hi ha dos continuacions, una més a l'esquerra que mitjançant un ressalt d'un metre ens porta a una altra boca d'accés, des d'aquí una galeria ens porta fins a una saleta molt castigada per la pedrera. Situats novament a la sala, pel costat dret i per un passadís que queda entre la roca i els blocs de la sala trobarem al terra una gatera circular que baixa lleugerament fins situar-nos en una amplia galeria que és la continuació de la descrita a l'inici. Pel costat oposat, la galeria gira 90º i baixa un parell de metres amb gran abundància de formacions litogèniques.
  • Municipi: Cervelló
  • Bio: Troglocharinus ferreri 1exemplar recollit per Francesc Rubinat el 30/10/1983.
  • Última revisió: 2020-07-20 14:28:14

Des de Corbera de Llobregat ens dirigirem cap a l'Amunt i concretament a la urbanització de Can Rigol, anirem al carrer de la Sal de Llop i el seguirem fins al final, aquest enllaça amb una pista que seguirem durant 280 metres, on agafarem un camí a l'esquerra que en pocs metres en portará a l'entrada d'una pedrera abandonada, al començament d'aquesta es troba la cavitat.

Explorada el 30 d'octubre de 1983 pel GEFOMA, a partir d'unes indicacions fetes per companys de la secció Excursionista del Foment Martinenc que vivien a Corbera. El proper Avenc de Can Rigol, situat en la urbanització de l'Amunt (Corbera) va desaparèixer a principis de la dècada del 2000 degut a la construcció de noves cases.

topo 0: Cova de Can Rigol Nº1
topo 1: Cova de Can Rigol Nº1

foto 0: Cova de Can Rigol Nº1
foto 1: Cova de Can Rigol Nº1
foto 2: Cova de Can Rigol Nº1
foto 3: Cova de Can Rigol Nº1
foto 4: Cova de Can Rigol Nº1
foto 5: Cova de Can Rigol Nº1

1. Ametller, J.(1984).-”Nota sobre dos cavidades en el Amunt (Corbera)”. Gours(10):8-10. GE Foment Martinenc. Barcelona.
  2. Asensio,A.(1997).-”Cinc cavitats a la muntanya d'en Rigol i Fondo del Pèlac. (Ordal.Massís de Garraf. Baix Llobregat)”. Cavernas (24):45-49. GEB. Badalona.
  3. Rubinat Aumedes, Francesc (2004).-”Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal” (monogràfic):86-87. SIE.CEA.
  4. Valles, Jordi de (2017).-”Baix Llobregat”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):1-468. ECG/FCE.
  • Fitxa actualitzada el juliol de 2020. Fotografies facilitades per Montse Roca i Juli Serrano (SIE-CEA).