Cau Gran de la Carnisseria

Interessant avenc al Montgrí.

Es pot accedir per un pou de menys de 4 metres equipat amb parabolts o bé sense material per un pas entre blocs que hi ha a uns 3 metres a l'E, del lloc on està la instal·lació.
Un cop a la àmplia base, al costat S, hi trobem un enfonsament curullat de blocs, però factible de desobstruir.
Pel costat N, trobem una galeria en direcció O, de 6 metres de llarg amb una secció mitja de 0,80x0,70 metres, amb algunes formacions.
  • Municipi: Torroella de Montgrí
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2020-03-09 11:26:32

Tenim dues opcions per accedir a aquesta cavitat, una és des de l'Estartit, en aquesta localitat ens dirigirem fins a la cruïlla del carrer de la Pujada de la Primavera amb el carrer Cantabria, a partir d'aquest punt durant els mesos d'estiu està prohibit el pas als vehicles.
A partir d'aquí cal seguir la carretera de l'Estartit a l'Escala, aquest tram és asfaltat, en arribar al final de la pujada hi ha una cruïlla, seguirem a l'esquerra, de seguida arribem a la cruïlla de la Torre Ponça i la carretera de l'Escala, seguirem a la dreta per aquesta última durant 145 metres, on trobarem una nova cruïlla, cal seguir a l'esquerra durant 335 metres, en aquest punt per la dreta surt un ampli camí que seguirem durant 400 metres, al final aquest descriu una corba a l'esquerra i empalma amb la Ruta del Vent, haurem de seguir a la dreta durant 210 metres, en aquest punt i a uns 10 metres a l'esquerra del camí es troba el Cau Petit de la Carnisseria, des d'aquí caldrà seguir el camí durant 125 metres més, abandonant-lo per l'esquerra seguint un perdut corriol durant 250 metres en direcció NO, on aquest passa a pocs metres de la cavitat.
L'altra opció parteix dels Cisternons, des d'aquest punt seguirem el camí en direcció S, durant 235 metres, on ens desviarem a l'esquerra pel mateix corriol perdut indicat en l'accés anterior, però recorrent-lo en sentit invers durant 225 metres en direcció SE, on aquest passa molt a prop de la cavitat

Cavitat coneguda d'antic. El nom li ve donat per la seva relativa proximitat amb el còrrec de la Carnisseria.

1. Arbusé Bellapart, Narcís (2005).-El Montgrí pas a pas.174 pp. Cossetània Edicions. Valls
  2. SIE-CEA.(2007).-Memòria Montgrí. SIE-CEA. Barcelona
  3. Valles, Jordi de (2010).-Catàleg Espeleològic de Catalunya. Volum 4. 397 pp. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.
  • Totes les dades, coordenades, topografia i fotografies han estat facilitades per Montse Roca, Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).