Bauma de la Guillotera

Balma antigament habilitada a Sagàs (Berguedà)

La cavitat es troba excavada en la base del salt d'una petita cascada. El seu pòrtic d'uns 46metres d'ample, els 7 metres d'endinsament màxim i una alçada mitja de 3 metres, permeten un còmode accés a l'interior de l'extensa balma. La planta de la balma presenta murs de tancament en estat ruïnós, així com una cisterna empedrada sota alguns degotalls que determina un ús humà en el passat. En l'extrem NO de la balma, al costat de la cisterna, hi ha algunes concrecions formades pels diferents degotalls existents al sostre.
  • Municipi: Sagàs
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Pla del Bages
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2019-01-21 14:44:01

Al Km. 83 de l'autovia C-16 agafarem la sortida cap a Puig-reig N, a la rotonda seguirem la direcció paral·lela a la C-16 cap a la masia de Periques i continuarem fins creuar l'autovia per un túnel. Seguim a l'altre costat del túnel en direcció predominant E per la pista principal en pujada durant uns 1’75 Km., després de pujar un tram pavimentat arribem a una zona plana i al cap de poc en un revolt a l'esquerra, surt un camí en pujada que al seu inici està empedrat. Seguirem a peu el camí amb trams de pujada durant uns 1’25 Km, punt en el que veurem la vall de la riera de Merlès i seguirem direcció N uns 0’4 Km fins arribar a un marcat torrent procedent de la balma, uns metres abans un sender puja fins la cavitat.

Coneguda des de temps remots. Visitada per membres del CE de Castellar i GE Badalona el 24-11-2018 tot fent els treballs de catalogació.

topo 0: Bauma de la Guillotera

foto 0: Bauma de la Guillotera
foto 1: Bauma de la Guillotera
foto 2: Bauma de la Guillotera
foto 3: Bauma de la Guillotera

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 2-12-2018. Dades: Montse Mañosa, Jordi Navarro (CE de Castellar del Vallès) i Josep Cuenca (GE Badalona).