Balmes del Cucut

Petites balmes a la Penya del Cucut, Cervelló.

Es tracta de dues petites balmes obertes en els conglomerats silícics basals, es troben encarades una amb l'altra, la més gran fa 5 metres de fondo, mentre que l'altra també té un recorregut de 5 metres però mitjançant un estret conducte aquest surt a l'exterior per un estret conducte.
  • Municipi: Cervelló
  • Última revisió: 2018-12-13 12:44:46

Des del barri de Can Güell a Torrelles de Llobregat, seguirem per la cinquena avinguda fins a creuar-se amb la quarta avinguda, en aquest punt és forma una àmplia zona on per la banda N surt el camí de Can Güell, el seguirem durant 750 metres on la pista gira a l'esquerra a la vegada que hi trobem una cruïlla, en aquest punt deixarem el vehicle i seguirem en direcció N el camí de l'esquerra, al cap de 200 metres trobem a la dreta un marcat corriol que es dirigeix a els Castellots i a la Penya del Cucut, el camí de primer planeja però després comença una forta davallada on en alguns punts hi trobem cordes fixes amb nusos per tal de facilitar l'accés. Al cap d'uns 450 metres de recorregut arribarem a la Penya del Cucut on hi troben les balmes.

Conegudes en l'àmbit excursionista, en els darrers anys han estan documentades en diverses rutes de Wikiloc.

• Totes les dades, coordenades, topografia i fotografies han estat aportades per membres de l'ERE del CEC.