Balma dels Moros

Ínfima concavitat a la Roca dels Moros (Santa Cristina d'Aro)

Petita concavitat de tan sols 2,90 metres de fons per 4,10 metres de llargada i 5 d'alçada.
  • Municipi: Santa Cristina d'Aro
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Gavarres, les
  • Litologia: Granits
  • Última revisió: 2018-05-06 05:21:28

Des de la carretera C-31 hem d'agafar la sortida per la carretera GIV-6611 abans d'arribar al santuari de Solius. Al km 2 girarem a l'esquerra i travessar un pont sobre una riera i passat aquest trobarem una pista a la dreta que ascendeix i deixarem el cotxe. Pujarem uns 50 m i trobarem un petit collet des del qual és ben visible la boca de la cova, just darrera del turonet trobarem la balma dels Moros.

Coneguda des de temps immemorials. En el mateix indret i a pocs metres, es troba la coneguda com a Cova dels Moros, ínfima concavitat d'origen artificial i que hem decidit no catalogar. No confondre amb la homònima Cova dels Moros o de les Perdius, dolmen situat a Platja d'Aro.

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 14-5-2015. Autors fitxa: Josep Cuenca i Xavier Samarra (GE Badalona)