Balma de la Cigrona

Balma obrada a la Coma i la Pedra.

Es tracta de dues balmes una al costat de l'altra, la més oriental té uns 20 metres d'amplada per 7 metres d'alçada i 9 metres de fons. Aquesta era utilitzada de corral, mentre que la més occidental era un habitacle de dos plantes. Actualment es conserven algunes parets i el forn mig enrunat amb una volta molt curiosa de pedra tosca.
  • Municipi: Coma i la Pedra, La
  • Última revisió: 2016-12-05 10:31:30

Des de Sant Llorenç de Morunys, seguirem la carretera LV-4241 en direcció a Berga, després de recórrer un quilòmetre a l'esquerra comença una pista forestal que ens portarà a l'església romànica de Sant Lleïr de Casabella. A partir d'aquí seguirem a peu per la pista forestal en direcció N, seguint les marques de pintura (dades de 1997). Després d'uns 10 minuts de marxa, creuarem la petita rasa del reguer del Jou, i uns 5 minuts més tard deixarem la pista per pujar un sender a l'esquerra, en un lloc esllavissat. Cal posar-hi una mica d'atenció.
Seguirem les mateixes marques per una costa molt assolellada i bastant dreta fins que després d'uns 20 minuts arribarem a la casa en ruïnes dels Forats, al costat d'una alzina centenària, on hi passarem entre el corral i la casa, seguirem pujant per l'esquerra uns 10 minuts més, fins arribar a l'àmplia balma dels Forats, també coneguda com la Cigrona.
Coordenades sense gaire precisió.

Coneguda d'antic, havia estat utilitzada com habitatge.

topo 0: Balma de la Cigrona

1. Codina, Salvador.(2001).-”Balma dels Forats o de la Cigrona”. Corriol (121):10-11. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):293-294. EC Gràcia/FCE.