Balma de Cal Perejan

Balma d'uns 7 metres de fons a Odèn.

És una petita balma amb una alta visera petita i ennegrida per la sutja del foc. Al terra restes de la paret de la casa, d’un metre d’alçada com a màxim, un forn i un corral pels animals. Hi ha una esllavissada de terra que poc a poc va colgant i enterrant la paret envaint l’interior.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2014-08-20 18:21:50

Des de Coll de Jou en direcció a Cambril, deixarem la carretera L-401 a l'alçada del quilòmetre 26,900 i ens dirigirem cap a Odèn per l’esquerra, per un camí forestal molt estret però asfaltat. Passarem pel costat de restaurada església parroquial d’Odèn, dedicada a Santa Cecília, deixarem l’asfalt per continuar pel camí forestal, baixant amb precaució pel pendís. Poc a poc es suavitza fins arribar a una collada amb una creu de ferro. Som al coll del Rosselló, on deixarem el vehicle. Estem en una cruïlla de senders de gran recorregut.
Aquí trobarem el GR 7-6 (camí dels Bons Homes) que puja de Timoneda, arriba a Odèn i torna cap a Sant Llorenç. I per l’altra banda trobarem el GR-1 que ve de Sant Llorenç i passa cap a Odèn, Cambrils i Oliana.
Baixarem a peu en direcció nord-est pel camí que senyala a Sant Llorenç de Morunys, marques de pintura vermella i blanca a sota. A poc a poc la baixada
serà més pronunciada. En el primer revolt tancat, deixarem el camí i per l’esquerra baixarem per un corriol abandonat fins a la paret del cingle mateix, on veurem les restes de la casa de cal Perejan.

Balma coneguda a la zona des de temps immemorials.

1. Codina, Salvador.(2010).- “Espeleologica pel Forat Colomer” Corriol (156):10-11. CE Solsonès.
  2. Valles, Jordi de (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell,Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.2):280. EC Gràcia – FCE.