Avenc Petit del Cisco

Petit avenc de 19 m. de fondària a la zona de la Morella (Garraf)

Per una boca allargada i parcialment taponada per blocs es penetra en un primer pou de 7 metres de fondària i fàcil de desgrimpar. Al seu fons es presenta una nova vertical estructurada en tres conductes estrets, units per la zona alta i la inferior. A continuació, un nou ressalt porta a la zona terminal, subdividida per blocs cimentats.
Antic engolidor de la riera que restà avortat prematurament pel cessament de l'activitat hídrica de la mateixa.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-12-19 13:59:12

Cal pujar per la carretera que des del Campgràs porta a les instal·lacions radioelèctriques i concretament a la de la cota 591 (on hi ha l'edificació amb la “bola”). A l'última corba a l'esquerra, abans d'arribar a la porta d'accés, cal anar en direcció N10W primer pel pla on deixarem a l'esquerra l'avenc dels Tres i una mica més endavant ens trobarem l'avenc de la Discòrdia, un cop passat aquest comencem a davallar el vessant seguint unes fites que marcaven un corriol, avui desaparegut entre la vegetació. L'avenc es troba a la llera de la riera anomenada (segons l'ICC) del Ginebró, a la seva part alta i uns 120 metres abans d'arribar a l'Avenc de Sant Cristòfol.
Cal dir que actualment, arribar a la seva boca és tasca difícil, car la vegetació que dificulta el trànsit pels vessant, és com una jungla a la zona de la llera.

Descoberta per membres de la SIRE – UEC Sants el febrer del 1966 en sortir d'una visita a l'Avenc de Sant Cristòfol. El 6 de març del mateix any es va acabar de desobstruir la boca i fer la primera exploració. Com que en aquells temps, l'Avenc de Sant Cristòfol, alguns el coneixien com Avenc del Cisco, aquest es va batejar com Petit del Cisco.

topo 0: Avenc Petit del Cisco

foto 0: Avenc Petit del Cisco

1. Borràs, J. (1973).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. I . 155 pp. Barcelona.
  • Coordenades i fotografia boca facilitades per Lluís Muntan (GES – CMB)