Avenc Josep Castellet

Petit avenc de 8 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

La boca, de 1,5 metres de diàmetre, s'obre a un extrem d'una gran diàclasi de direcció N22S, de 22 metres de longitud i 8 d'altura. Degut a varis enderrocaments del sostre trobem al mig de la galeria diferents cons d'enderrocament.
  • Municipi: Castellar del Vallès
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt
  • Última revisió: 2014-01-30 14:19:43

Poc després del quilòmetre 14 de la carretera de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall hi ha l'anomenat Revolt Rodó, d'on surt la pista que porta al Dalmau. La seguirem fins al primer trencall a mà dreta fins a un torrent on el camí el divideix en dos. Agafarem el de l'esquerra que puja pel vessant esquerre del torrent, fins a trobar un segon encreuament de camins. Tornarem a agafar el de l'esquerra i a no gaires metres del trencall trobarem l'avenc al costat del camí.

La cavitat es va obrir a l'exterior pel pes de l'excavadora que obria unes pistes secundàries per la zona. Detectat pel boscater Josep Castellet, ho va comunicar a membres de la SIS – CET que el van explorar a finals d'octubre del 1978.

1. Badiella, Xavier (1979).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (III)”. SIS (7): 52-60. / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (18): 52-60. Terrassa.
  • Foto extreta del blog: trailsantllorenc (de Lluís R. Hernández, Matadepera)