Avenc del Satèl•lit

Esquerda molt estreta de 10 m. de fondària a Mont-ral

Tota la cavitat és una esquerda molt estreta, no superable per tothom. Diàclasi de direcció N-S que, en el tram final, té una petita sala penjada i sense cap més importància.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2018-02-09 11:50:31

Anant per la carretera d'Alcover a Capafonts (TV 7041), abans d'arribar a Mont-ral i pocs metres abans d'arribar al Km. 10, surt una pista asfaltada al principi, que travessa el Pla de les Perdius. Seguirem sempre recte obviant les bifurcacions, fins que la pista s'acaba en un eixamplament d'aquesta en mig del bosc, a la carena de la serra d'en Clarà. Des d'aquest punt i en direcció N surt un corriol que ens porta fins l'avenc del Cabirol, després de baixar un curt però fort pendent, quasi arribant a l'avenc del Cabirol que ens queda a tocar a l'esquerra, trobem a la dreta una fita que indica l'inici d'un corriol mig perdut que circula per l'interior d'una mena d'àmplia trinxera natural, al cap d'uns 90 metres veurem a la dreta en una paret rocosa, l'entrada en forma de cova de l'avenc de la Carbonera, just a l'inici de la paret rocosa, a la dreta hi ha una canal que puja, la boca de l'avenc del Satèl·lit es troba al mig d'aquesta petita canal.

Localitzada i explorada per membres de l'AAEET de Valls durant les prospeccions realitzades el 1994

topo 0: Avenc del Satèl•lit

foto 0: Avenc del Satèl•lit
foto 1: Avenc del Satèl•lit
foto 2: Avenc del Satèl•lit
foto 3: Avenc del Satèl•lit
foto 4: Avenc del Satèl•lit

• Dades inèdites aportades per Ramon Sendra.
  • Coordenades, situació i fotografies, facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).