Avenc del Foc

Petit avenc de 9 m. de fondària a la Mola de Catí (el Port)

Per una petita boca circular es penetra en un pou de 5 metres de fondària. A la seva base presenta dues prolongacions a cada banda, ambdues seguint la diàclasi molt estreta i per les que es baixa 4 metres més a cadascuna, on s'arriba al punt de màxima penetració.

• Municipi: Alfara de Carles
  • Comarca: Baix Ebre
  • Unitat: Port, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

A l'extrem oriental de la Mola de Catí.
Quan pràcticament s'arriba dalt de la Mola venint del Mascar, la pista fa una doble corba molt tancada; d'aquí surt un camí en direcció N, i als pocs metres de seguir-lo es bifurca. Cal continuar pel de l'esquerra i una mica més endavant, un cop passat un petit barranc, a pocs metres a la dreta del camí es troba la boca de l'avenc. Gairebé al límit dels municipis de Tortosa i d'Alfara de Carles.

Descobert i explorat per primer cop per membres de la SIRE – UEC Tortosa (després Espeleo Club Tortosa) el juliol del 1978.

topo 0: Avenc del Foc

foto 0: Avenc del Foc
foto 1: Avenc del Foc
foto 2: Avenc del Foc
foto 3: Avenc del Foc
foto 4: Avenc del Foc

Informació extreta de documents electrònics facilitats per l'Espeleo Club Tortosa