Avenc del Corral del Quixo

Petit avenc de 15 m. de fondària al massís del Port (La Sénia)

Boca de 2 x 0,9 metres que comunica amb un petit pou de poc més de 3 metres, que incideix en una galeria en rampa que va baixant lleugerament fins al punt de màxima profunditat, tot superant algunes zones accidentades per blocs.
  • Municipi: Sénia, La
  • Comarca: Montsià
  • Unitat: Port, el

Des del poble castellonenc de Fredes es pren la pista forestal que arriba fins al mont Caro. Un cop s'arriba al desviament (coll de la Creu) que va cap al poblet turolenc de Beseit, cal seguir cap a Caro i uns 500 metres més endavant, en una pronunciada corba de la pista, surt un desviament a l'esquerra, tancat amb cadena, que cal prendre. Uns 240 metres endavant, a la dreta, es troba una pista molt esborrada que s'havia fet servir per treure llenya i que va baixant lleugerament. A uns 500 metres de seguir-la hi ha la capçalera d'un barranc, al seu vessant dret i a pocs metres a la dreta de la pista, es troba l'amagada boca de l'avenc.
Coordenades bastant diferents de les que donen els autors originals de la fitxa publicada. Aquí es donen les presses posteriorment pels mateixos autors i que són de tota fiabilitat.

Coneguda per alguns habitants de la població de Fredes que van acompanyar a membres de l'Espeleo Club Castelló durant la seva campanya a la zona de la Tinença de Benifassà. Ells mateixos procediren a la seva primera exploració el dia 10 d'octubre del 1999.

Segons ens comenta l'autor de l'article, van situar la cavitat amb GPS sobre el mapa 1:25000 de l'IGN, que no es corresponen en molta distància amb la situació donada quan fas el trasllat al mapa 1:5000 de l'ICC. Tanmateix van utilitzar la toponímia d'aquest mateix mapa, la qual hem respectat però quedi constància que al mapa de l'ICC el corral del Quixo apareix com a corral d'Urquisso.

topo 0: Avenc del Corral del Quixo

Ramos, Juan (2000).- “ Inventario de cavidades en las proximidades de Fredes. Tinença de Benifassar (Castellón). Berig (4): 19-27. Espeleo Club Castelló.