Espeleo World

Avenc de la Clota

Cavitat de 27 m. de fondària a Begues

Una boca molt petita dóna pas a un pou de secció irregular i de poc més d'11 metres de fondària. A la seva base s'origina una sala de 16 x 6 metres que, en suau pendent, arriba a un curt conducte final producte del caos de blocs. Al peu del pou d'entrada es troba una nova vertical, de 8 metres de desnivell i amb la base ocupada per una gran quantitat de productes clàstics entre els quals es pot baixar fins al punt de màxim desnivell (- 27).

• Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el

Sortint de Begues per la pista a la Plana Novella, un cop passat el trencall del cementiri, es troba la pista (tancada) que va cap a la Clota. Seguint-la fins pocs abans d'arribar a les ruïnes d'aquesta antiga casa, a mà dreta hi ha un trencall que planeja en direcció S. Pocs metres després de passar per sota d'una línia elèctrica, surt un camí a l'esquerra que cal seguir uns metres fins arribar a l'alçada de la torre elèctrica. En aquest punt cal remuntar cap al SO fins a un antic camp de conreu, trobant l'avenc al peu del marge de pedres que el delimita.

Descobert i explorat cap a l'any 1966 pel Grup Espeleològic Coves i Avencs de l'AE Roca
(precedent de l'actual Espeleo Grup  UME).

Topos

Media

Biblio

1. Borràs, J. (1974).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. III . 207 pp. Barcelona.
  • Fotos 'JNC' facilitades per Jordi Navarro, (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).