Avenc de l'Alba

Avenc de 25 m de fondària a Margalef

La boca en forma d'esquerda, baixa per un fort pendent per arribar a una gatera per on s'accedeix a l'interior de la cavitat. Ja dins la galeria descendent s'arriba a un pas estret, que un cop superat ens situa a la part superior d'un pou fins on es pot baixar sense necessitat de material. A baix un laminador dóna pas a una saleta arrodonida que comunica amb una altra d'inferior. En direcció contraria al laminador, una galeria condueix a una saleta d'on surt una altra galeria descendent que dóna a una altra sala inferior on es troba el punt més fondo de la cavitat a -25 metres. Des de la galeria descendent, hom pot remuntar per una xemeneia que arriba a una sala amb moltes concrecions, i seguint la mateixa galeria coberta de blocs, s'arriba a un pas estret on hi ha un pou que queda obstruït; a la dreta d'aquest últim pas estret trobem una gatera ascendent que ens condueix al peu d'una xemeneia. Dalt d'una saleta, ja a prop de la superfície, parteix una esquerda descendent que ens porta un altre cop al primer pou d'entrada.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2016-02-05 12:08:36

Des del turó que ens serveix de referència per trobar la cova de les Campanes, cal seguir baixant per la vora de la diàclasi uns 100 metres fins arribar a un petit replà bastant net de vegetació; a l'esquerra de la diàclasi i separada uns 10 metres es troba la boca entre dues alzines.
Coordenades aproximades sense massa precisió.

Localitzat i explorat pel GELL pels voltants de 1995 quan varen trobar la Cova de les Campanes.

topo 0: Avenc de l'Alba

1. Farrús,M.;Satorra,A.;Pérez,Ll.(1999).-Resultats de les campanyes del grup espeleològic lleidatà a la serra del Montsant.” Grallera (5):5-44. GELL-CE Lleida.