Espeleo World

la Cavorca

Ínfima cova d'uns 5 metres de recorregut a Tordera.

Es tracta d'una petita cova, la boca de la qual té 5,27 metres d'amplada per 2,65 metres d'alçada, i 4,81 metres de recorregut. El terra és pla en els primers 2,65 metres, la resta fa una lleugera pujada fins el final.

• Municipi: Tordera
  • Comarca: Maresme
  • Unitat: Montnegre, el
  • Última revisió: 2016-12-30 12:37:47

Des de Pineda de Mar seguirem la carretera de la Riera de Pineda sense deixar l'asfalt, a l'alçada de can Ferriol de Baix ens dirigirem en direcció a cal Capità seguint per la carretera asfaltada, just abans d'arribar a un nucli de casses, trobem una pista a l'esquerra pel costat de la riera on hi ha una gran esplanada. Deixarem el vehicle i seguirem per la pista, de seguida ens desviarem a la dreta per un ampli camí senyalitzat amb marques de pintura, que passa entre les cases i la riera, el camí segueix paral·lel a la riera, havent-la de creuar un parell de vegades, després de 1600 metres de recorregut trobarem a la dreta del camí un corriol que baixa a la riera, cal creuar-la i pujar uns metres per l'altre vessant, on trobarem la cavitat.

Malgrat ser coneguda a la zona des de temps immemorial, espeleològicament mai havia estat catalogada.

Topos

topo la Cavorca

Media

foto la Cavorcafoto la Cavorca

Biblio

• Totes les dades han estat aportades per membres de l'ERE del CEC.