Espeleo World

Forat Micó

Petit túnel de 9 m. de llargada a Calders (Moianès))

Balma excavada per la riera de Calders, que actualment circula més avall. Aquesta balma presenta un túnel on la paret exterior es deu a l’acumulació de tosca sobre la vegetació.
Una part de la paret interior és artificial ja que forma part del canal de Viladecavalls (Bages), que porta aigua fins a la resclosa de la Colònia Jorba on hi ha una petita central elèctrica.

• Municipi: Calders
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Moianès, el
  • Granunitat: Depressió Central
  • Litologia: Travertins
  • Última revisió: 2015-09-06 08:16:26

A l’alçada del quilòmetre 13,700 de la carretera N-141C, que va de Sant Fruitós de Bages a Calders, a la dreta surt un camí. Sense deixar el més trepitjat i després de deixar unes construccions a l’esquerra, la ruta gira a l’esquerra, i passades unes corbes es creua un torrent tributari de la riera de Calders. Seguint la pista de més a la dreta, cal buscar un corriol que baixa i retrocedeix fins a trobar el canal. Una mica més endavant hi ha el Forat Micó.

Coneguda des de temps immemorial pels habitants de la zona. Malgrat això i potser per la seva poca importància, aquesta cavitat amb un topònim tan habitual no ens consta dins la bibliografia espeleològica.

Topos

Media

Biblio

• Dades facilitades per Alfred Montserrat (ERE - CEC)