Espeleo World

Cova del Llop Marí

Cova marina de 48 m. de recorregut a Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant.

Per una àmplia boca oberta al penya-segat a nivell de mar, accedim a una sala d'uns 17x24 metres de diàmetre i 8,60 metres d'alçada màxima. Al fons de la sala hi trobem una petita platja, que varia les seves dimensions en funció de l'estat de la mar. A l'extrem NO trobem un petit conducte de 6 metres de longitud, mentre que a la paret N de la sala (a la dreta segons entrem a la cova), hi trobem una galeria zigzaguejant de 17,78 metres de longitud amb una amplada mitja de 4 metres i una alçada d'1,89 metres que va minvant a mida que avancem. En un punt situat prop de l'inici de la galeria trobem una xemeneia de 4,05 metres d'alçada.
També podem observar uns interessants processos litogènics, incloent-hi una espectacular columna al bell mig d'aquesta galeria.

• Municipi: Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Muntanyes de Vandellós - Tivissa
  • Última revisió: 2014-07-08 16:01:59

A la carretera N-340, entre la central nuclear de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, i entre els quilòmetres 1.125 i el 1.126 just davant d'un desguàs de vehicles, trobem al costat mar, l'accés a la carretera que duu a la platja naturista del Torn, on hi ha la zona d'aparcament. Abans d'arribar-hi però, trobarem una corba tancada a l'esquerra, on per la dreta surt una pista que porta a una gran esplanada on se pot aparcar. Des d'aquest punt travessarem la via del tren, i en lloc de baixar cap a la platja del Torn, seguirem a la dreta en direcció S per un sender que circula entre la via del tren i el penya segat, fins arribar a una petita cala. La cova es troba a uns 60 metres al S d'aquesta cala, s'hi pot arribar nadant amb la mar en calma.

Malgrat ser força coneguda a la zona des de temps immemorials, aquesta cavitat no apareix en cap dels catàlegs apareguts fins l'actualitat.
J. Ferraté (1918), cita el nom d'algunes cavitats a la costa de l'Hospitalet de l'Infant, però sense aportar més dades ni localitzacions, ignorem si algun d'aquells noms corresponen a aquesta cavitat.

Topos

topo Cova del Llop Marí

Media

foto Cova del Llop Marífoto Cova del Llop Marífoto Cova del Llop Marífoto Cova del Llop Marífoto Cova del Llop Marífoto Cova del Llop Marífoto Cova del Llop Marífoto Cova del Llop Marí

Biblio

1. Ferraté, J.(1918).-Espeleologia de les comarques tarragonines. pp:1-133.
  • Totes les dades han estat aportades per l'equip d'Espeleoíndex.