Espeleo World

Cova del Cingle

Balma sense interès espeleològic a Vandellós

Tot i el topònim de cova es tracta d'una balma tancada per una paret de pedra seca d'1 metre d'alçada que s'emprava com a cleda per al bestiar, cosa que deu fer bastant de temps que no s'utilitza, ja que el sòl està net, sense la presència habitual de xerri.

• Municipi: Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Muntanyes de Vandellós - Tivissa
  • Última revisió: 2017-05-11 14:59:02

Des de Vandellòs cal dirigir-se cap al petit nucli de Castelló, s'hi arriba per una pista de terra d'uns 7 km, apta per a vehicles, també s'hi pot arribar millor des de Masboquera, on del quilòmetre 7,5 de la carretera C-44 surt una pista que hi porta.
En ser a Castelló cal anar cap a la part alta del poble i seguir el sender que puja amb les indicacions de la font i el rentador del Beltran o de Castelló, en cosa de 10 minuts de caminar arribem al trencall del rentador que es deixa a l'esquerra, continuem amunt seguint les indicacions dels graus de Vandellós i en arribar al davant de la paret de roca del cingle, cal anar uns 50 metres cap a l'esquerra on trobem la cavitat, en total hem estat cosa de 40 minuts.

Coneguda des de temps immemorials

Topos

Media

Biblio

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 10-3-2017. Dades fitxa: Gener Aymamí