Espeleo World

Cova de la Baronessa

Petita cova de 12 metres de recorregut a Tavèrnoles.

Petita cavitat tectònica formada per una galeria descendent en sentit O-E, que presenta en aquest últim extrem un forat obert al sostre. El desnivell és de 5,30 metres.

• Municipi: Tavèrnoles
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Guilleries, les
  • Última revisió: 2016-06-05 14:55:11

Des de davant l'aparcament del castell de Savassona, a la carretera BV-5213 surt un camí en direcció a les cases i el castell de Savassona, abans d'arribar-hi però, trobem una pista a l'esquerra que seguirem fins a la propera cruïlla, seguirem la pista de la dreta, per tot seguit agafar la pista de l'esquerra la qual de seguida fa un revolt i es dirigeix en suau pujada fins la part alta del castell, en aquest punt seguirem la paret del castell per l'esquerra durant uns metres on trobarem un sender on hi ha una mànega de PVC semi enterrada que ens durà fins la font de la Baronessa, aquesta es troba dins de la balma de la Baronessa en el costat S, i la cova es troba al fondo de la balma en la part N d'aquesta.

Explorada el 1976 pel GE Mollet.

Topos

topo Cova de la Baronessa

Media

foto Cova de la Baronessafoto Cova de la Baronessafoto Cova de la Baronessafoto Cova de la Baronessafoto Cova de la Baronessa

Biblio

1. Borràs, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1980).-”el baix empordà, el gironès, la selva, el vallès oriental i el maresme”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):210. Edt. Políglota.Barcelona.
  2. Domènech, J.; Mor, J.(1977).-”Avanç al catàleg espeleològic del Collsacabra”. Vèrtex (57):324-327.
  • speleum.blogspot.com.es Catàleg de cavitats del Cabrerès, Tavèrnoles-Vilanova de Sau-Roda de Ter.