Espeleo World

Avenc Pedro Picapiedra

Minúscul avenc de 5 metres de fondària a Begues

Boca de 1'20x0'70 metres que dóna accés a un pou de 5'85 metres de fondària. A 1'50 metres s'eixampla pel costat nord-oest, per continuar fins al fons amb unes mides una mica més amplies que la boca.

• Municipi: Begues
  • Última revisió: 2018-03-30 06:13:07

Seguint la pista que surt des de la carretera asfaltada del Pla de Sots d'Óssos i va al Pla d'Ardenya, un cop passat l'avenc Gran de les Alzines i abans de començar la baixada cap a la Creu d'Ardenya, trobarem un camí a l'esquerra i seguint direcció Nord, a un centenar de metres trobarem una dolina totalment excavada artificialment on es troba l'avenc de les Alzines, pujarem a la carena que es troba darrera i una mica a la dreta en direcció est trobarem la cavitat. Al costat de la boca hi ha un amuntegament de pedres extretes de la cavitat.

Desobstruïda i explorada per Pedro Valdepeñas, calculem que pels voltans dels anys 2001-2004 desconeixem les dades del club al que pertanyia en aquell moment.

Topos

Media

Biblio

• (2009) Dades inèdites aportades per Espeleoindex
  • Actualització de fitxa març de 2018, altres fotografies i dades, aportades per A. Beguerie i Martí Romero (ERE-CEC)